Saturday, 25 November 2023

Okruchy Przeszłości: Dalsze losy ustawy-Komentarz PZE



Masło maślane z PZE.

.


Pomimo całej tej pseudoprawnej „sałatki słownej”, prawo jest proste. Jeżeli prawo (to, które ONI chcieli i napisali dla Posła S.) wyraźnie mówi, że po jakiejś dacie (wybranej przez nich dacie) nie można LEGALNIE prowadzić poszukiwań zabytków bez „XYZ”, jeśli nie ma „XYZ” w istnienie w tym czasie, nie mogą legalnie rozpocząć poszukiwań, dopóki tak się nie stanie. Muszą poczekać – nikt ich nie zmusza do nielegalnego wyjazdu. UWAGA: prawo nie przewiduje konkretnego obowiązku ukończenia aplikacji i mapy „do” określonego terminu (ani przed, ani po wejściu ustawy w życie, a to tylko jeden z mankamentów tej źle napisanej ustawy). Natomiast... w dniu 2 maja 2024 r. każda osoba przyłapana na otwartej przestrzeni za pomocą wykrywacza metalu bez zezwolenia i bez możliwości zastosowania się do przepisów prawa w zakresie ogłoszenia poszukiwania (i zgłoszenia swoich znalezisk) za pośrednictwem specjalnie wskazanej w ustawie aplikacji , trzeba aresztować.

Natomiast (USTAWA z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

Art. 36b. 1. Poszukiwania ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych przy użyciu urządzeń elektronicznych lub technicznych może prowadzić osoba pełnoletnia pod warunkiem posiadania zgody właściciela nieruchomości i posiadacza nieruchomości oraz po dokonaniu zgłoszenia poszukiwań do rejestru poszukiwań.
2. Zgłoszenia poszukiwań, o których mowa w ust. 1, dokonuje się przed rozpoczęciem poszukiwań za pomocą aplikacji mobilnej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego."

a nic innego.


No comments:

Post a Comment